Startersgids

Zelf starten met een website, het lijkt een hele klus. Onze startersgids helpt je het maximum uit je website te halen in mensentaal.

  • Maak van je website een succes in 10 stappen
  • Extra advies over domeinnamen, e-mail en meer
  • Superhandige SEO-tips

6 redenen om te kiezen voor een professioneel e-mailadres

Met een professioneel e-mailadres op basis van je eigen domeinnaam maak je een sterke eerste indruk. Klanten en prospecten hebben meer vertrouwen in e-mails die ze van jou ontvangen. Bovendien vergroot je op een subtiele en effectieve manier je naamsbekendheid.

image

1. Zet meteen de toon

De eerste indruk moet meteen de goede zijn. Je wil (potentiële) klanten meteen meegeven dat je professioneel te werk gaat. Verstuur daarom e-mails met een adres op basis van je eigen domeinnaam. Klanten en prospecten zullen het professionele en authentieke karakter bovendien blijvend associëren met je bedrijf.

image

2. Promoot je naam

De naam van je bedrijf, product of dienst wil je zo snel mogelijk op de kaart zetten. Verstuur je e-mails via je eigen, professionele adres, dan bevat elk verzonden bericht meteen ook die naam. Het promoten van een bedrijfs- of productnaam hoeft niet altijd tijdrovend en duur te zijn.

image

3. Wek vertrouwen

Elke internetgebruiker wordt wel eens geconfronteerd met spam- of phishingmails. Ze gaan alsmaar kritischer om met e-mails door de inhoud én afzender te controleren.

Een professioneel e-mailadres roept meteen meer vertrouwen op. Gebruikers zullen bovendien onthouden dat ze veilig kunnen communiceren.

image

4. Alle afdelingen vertegenwoordigd

Binnen je bedrijf bestaan er misschien verschillende afdelingen: een dienst administratie, facturatie of klantenondersteuning. Wanneer je maar één e-mailadres hebt, komen alle berichten toe op één locatie. Die berichten moeten nadien gedelegeerd worden, wat bijzonder tijdrovend is. Klanten weten op hun beurt nooit zeker of ze de juiste dienst hebben gecontacteerd.

Gelukkig kan je verschillende e-mailadressen creëren op basis van een domeinnaam. Je kan voor elke afdeling een uniek adres aanmaken. Op die manier werk je efficiënter en weten klanten dat ze een e-mail versturen naar de relevante afdeling.

image

5. Volledig in controle

Niet alleen elke afdeling heeft baat bij een eigen e-mailadres. Ook collega's kunnen een eigen e-mailadres gebruiken. Dat is bijzonder handig voor de interne communicatie.

Komt er een nieuwe collega bij? Dan creëer je een nieuw e-mailadres in een handomdraai. Inactieve e-mailadressen kan je dan weer perfect monitoren. Zo blijf je volledig in controle van de communicatie.

image

6. Eenvoudig en goedkoop

Het creëren van een e-mailadres op basis van een domeinnaam is bijzonder eenvoudig en heeft een lage kost. De mailbox is bovendien net zo gebruiksvriendelijk als bekende alternatieven zoals Gmail.

Gelukkig kan je verschillende e-mailadressen creëren op basis van een domeinnaam. Je kan voor elke afdeling een uniek adres aanmaken. Op die manier werk je efficiënter en weten klanten dat ze een e-mail versturen naar de relevante afdeling.

Hulp nodig?
Aarzel niet om ons te contacteren.

nomeo support team
X