Startersgids

Zelf starten met een website, het lijkt een hele klus. Onze startersgids helpt je het maximum uit je website te halen in mensentaal.

  • Maak van je website een succes in 10 stappen
  • Extra advies over domeinnamen, e-mail en meer
  • Superhandige SEO-tips

Startersgids

Startersgids

Het aantal consumenten en ondernemingen dat online koopt en verkoopt blijft toenemen. KMO's die het wereldwijde web gebruiken als verkoops-, communicatie- en marketingkanaal groeien bovendien sneller dan degene die dat niet doen. Klanten worden sneller, beter en efficiënter bereikt dankzij een digitale aanwezigheid.

Met onze startersgids zetten we je op weg in 10 handige stappen.

1. Claim je plek op het web

Een domeinnaam is het adres van je website en vormt de basis voor een professioneel e-mailadres. Met een domeinnaam neem je de controle over je eigen plek op het internet.

Wat is een domeinnaam?
Hoe kies ik een goede domeinnaam?
Claim je plek op het web

2. Maak indruk met e-mails

Met een e-mailadres op basis van je eigen domeinnaam creëer je een betrouwbare en professionele indruk. Bovendien vergroot het je naamsbekendheid en werkt het efficiënter dan een gratis e-mailadres.

Wat zijn de voordelen van een eigen, professioneel e-mailadres? Microsoft 365: de ultieme kantooroplossing met alle nomeo-voordelen
Maak indruk met e-mails

3. Creëer een unieke website

Een website is een handige en goedkope manier om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen en verkopen. Natuurlijk zijn er miljoenen websites te vinden op het internet. Daarom is het belangrijk om voor unieke en professionele website te kiezen.

Wat heb ik nodig om een website te maken? Creëer je eigen website, zonder programmeerkennis Webhosting performance: supersnelle en betrouwbare webhosting
Creëer een unieke website

4. Promoot jezelf

Nu je een domeinnaam, professioneel e-mailadres en unieke website hebt, is het tijd om jezelf in de kijker te zetten. Dat kan je doen door te adverteren via klassieke kanalen of op het internet.

Vergeet niet je domeinnaam toe te voegen aan visitekaartjes of de handtekening van je e-mails en vraag kennissen en vrienden om mee het nieuws te verspreiden.

Promoot jezelf

5. Be social

Sociale media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn krijgen dagelijks honderden miljoenen bezoekers. Een goudmijn die ook jij kan bereiken.

Creëer een pagina op die kanalen en ga in gesprek met klanten of prospecten. Je kan ook een originele wedstrijd organiseren of nieuws publiceren over je nieuwe dienst. Zorg ervoor dat klanten jouw ambassadeur worden.

Be social

6. Sterke content

Een website behoort meer te zijn dan een catalogus of etalage. Zorg dus voor actuele, waardevolle en innovatieve content die een directe link heeft met jouw activiteiten. Zo bouw je een sterke reputatie op in jouw vakgebied. Bezoekers, prospecten en klanten zullen graag terugkeren naar je website.

Bezoekers zullen goede content bovendien delen. Je bereik wordt groter, zoekmachines zullen je website hoger waarderen. Wat op zijn beurt voor een groter aantal bezoekers zal zorgen. Breng de bal aan het rollen met jouw unieke verhaal.

Dit kan je doen om beter te scoren in de zoekresultaten
Sterke content

7. Wijs de weg

Een goed product, sterk verhaal en relevante content zijn bijzonder belangrijk. Natuurlijk wil je bezoekers ook overhalen om mee op jouw kar te springen.

Verkoop je je product online? Kunnen prospecten je contacteren voor gedetailleerde informatie? Maak aan bezoekers, prospecten en klanten op een originele, krachtige manier duidelijk wat van hen verwacht wordt door ze aan te zetten tot actie.

Wijs de weg

8. Weet wie je bezoeker is

Een nieuwe dienst lanceren, een andere optimaliseren, telkens is het belangrijk om te weten wie je bezoekers, prospecten en klanten zijn. Creëer daarom een nieuwsbrief waarop bezoekers zich kunnen abonneren, geef een e-book uit via je website of organiseer een promotie. Bezoekers geven daarvoor graag contactgegevens in ruil. Zo ontdek je wie je doelpubliek is en kan je rechtstreeks communiceren op hun maat.

Weet wie je bezoeker is

9. Meten is weten

Brengen bezoekers veel tijd door op een bepaalde pagina? Of haken ze net af op een andere? Meet welke pagina's succesvol zijn en welke niet. Met die resultaten kan je vervolgens de inhoud of vormgeving van je webpagina's optimaliseren.

Daarnaast kan je opvolgen waar je bezoekers vandaan komen, op welke plaats ze je website verlaten en hoe vaak bezoekers overgaan tot de aankoop van je product. Krijg inzicht in je bezoeker en website.

Meten is weten

10. Blijf kritisch

Je komt al een eind ver met de bovenstaande tips. Toch kan het een goed idee zijn om feedback of advies in te winnen van specialisten in hun vak. Op die manier kom je vaak tot nieuwe inzichten die je kan inzetten om jouw website en product of dienst te onderscheiden van de massa. Een kleine aanpassing is soms een wereld van verschil.

Blijf kritisch

Hulp nodig?
Aarzel niet om ons te contacteren.

nomeo support team
X