Blog - 14 december 2012

Tip : Google ranking boosten door URL forwarding

domeinnaam omleiden : doe het goed via een 301-redirect

URL forwarding is een krachtige functie waarmee je ook een hogere ranking in Google kan bekomen.

 

Meerdere domeinnamen registreren om je merknamen te beschermen of om meer bezoekers aan te trekken is goede reflex, die veel bedrijven tegenwoordig aannemen. Hier is een belangrijke tip om niet in de duplicate content val te trappen.

 

Meerdere domeinnamen

Het eerste wat je moet doen als je een extra domeinnaam aankoopt is je afvragen wat je ermee wil gaan doen. Je kan per product, merknaam of slogan je domeinnamen registreren, maar een afzonderlijke website opzetten voor alle domeinnamen is veel werk.

Sommige bedrijven zetten een generieke website die de bezoekers een korte introductie geeft en daarna doorstuurt naar de bedrijfswebsite.

Meestal worden de vele domeinnamen gekoppeld aan de bedrijfswebsite. En dat kan een groot nadeel hebben, als het niet correct gebeurd.

 

Duplicate Content

Google en andere zoekmotoren houden van content, unieke kwaliteitsvolle content.

Door vele domeinnamen rechstreeks te koppelen aan één website ziet Google heel wat "duplicate content", dezelfde artikels en teksten die op meerdere adressen terugkomt.

Gecopieerde artikels die op verschillende adressen en domeinnamen terugkomen bieden aan de zoekers in de zoekmachines geen meerwaarde. En daarom wordt duplicate content afgestraft.

 

URL forwarding

Er is echter een eenvoudige oplossing : URL forwarding.

Bij URL forwarding worden bezoekers die een domeinnaam intikken in hun browser doorgestuurd naar een ander adres. Technisch kan dit gerealiseerd worden op verschillende manieren, maar de enige goede manier voor zoekmachines is door een 301-Redirect.

Bij een redirect wordt er aan de browser een antwoord teruggegeven dat de website permanent verhuisd is naar een ander adres via een HTTP 301 status code. Google zal alle informatie uit zijn zoekindex halen voor het domein en de opgebouwde authoriteit doorgeven aan het nieuwe domein.

Dat geeft je website een boost in de rankings.

 

Goede forward herkennen

Je kan een goed ingestelde forward meestal herkennen door te kijken in de adresbalk van je browser. Stel dat je merknaam.be wil koppelen aan bedrijfwebsite.be :

Je gaat naar merknaam.be en komt op bedrijfswebsite.be. Als je in de browser nog steeds merknaam.be ziet staan, dan is de domeinnaam verkeerd ingesteld.

Bij een redirect wordt er aan de browser een antwoord teruggegeven dat de website permanent verhuisd is naar een ander adres via een HTTP 301 status code. Google zal alle informatie uit zijn zoekindex halen voor het domein en de opgebouwde authoriteit doorgeven aan het nieuwe domein.

Je moet steeds zien dat het adres in de browser overgaat naar de hoofdsite.

 

Met 1 domeinnaam ?

Het kan ook een goed idee zijn om hetzelfde toe te passen met 1 domeinnaam : meestal leidt zowel bedrijfswebsite.be en www.bedrijfswebsite.be naar dezelfde website.

Eén van de adressen omzetten naar een 301-redirect kan je ranking in Google een duwtje geven.

 

We helpen je

We kunnen je helpen bij het adviseren over de instellingen van uw domeinnamen voor een goede score in Google. Contacteer ons vrijblijvend.

Als je liever zelf de handen uit de mouwen steekt, dan kan via mijn.nomeo.be de forwards instellen onder de functie "web & mail" en daar kiezen voor een 301-redirect bij URL forwarding.

 

Veel succes !

 

Gerelateerde berichten


Tags : URL forwarding, 301-redirect

Diensten

Tools

Over Nomeo

Partners

Nomeo is DNS.be agent Nomeo is SIDN Deelnemer Nomeo is EURid Agent ascio cloudstar Microsoft Partner Nomeo is FEWEB-lid
Overschrijving   Bancontact   Visa   American Express   Mastercard   PayPal   Sofort   IDeal

Sitemap - Algemene voorwaarden - Privacy - 2012-2018 © Nomeo bvba - Nomeo Internationaal : Nederland
Alle aangeduide prijzen zijn 21% BTW exclusief